Projecte Estels

 1-VOLAR NO ÉS CAURE 

Material 

full de paper i tisores

 Procediment 

A. Talla dos quadrats de paper iguals i identifica'ls amb una X i una Y. 

B. Deixa caure simultàniament els dos trossos plans des d'una certa alçada. 

C. Doblega el paper X per la meitat, i torna a deixar caure tots dos. 

D. Doblega el paper Y per la meitat dues vegades i repeteix la caiguda. 

Qüestions 

1. Quin dels dos trossos arriba abans a terra quan fas el que indica l'apartat B? 

Primer arriba la y, pero per casi res ja que els dos cossos tenien tenía la mateixa massa. 


2. Quin dels dos trossos arriba abans a terra després de fer les instruccions de l'apartat C? I en fer el que diu l'apartat D? 

Després de haver doblegat el paper x me la meitat, això crec que li va proporcionar més força el qual li permitia tindre més pes i feia que baixessi amb més força. Per això crec que va arribar primer el paper x. 

Però en el apartat D va arribar primer el paper y perquè com el van doblegar dues vegades això li permeteix tindre més força en el seu cos i baixa molt més rapid.

3. Els papers cauen en línia recta?

No, jo crec que això és perquè els papers no tenen tant de pes que no permateixa que el paper vagi recta.



MOLINET ORIGAMI

Materials: 
- full de paper 
- xinxeta 
palletes de plàstic
- tisores
- pegament

En aquest treball van tindre que fer un molinet d'origami, el Cesc ens va dir que si voliem ens podiem ficar en parelles, jo em vaig ficar amb la Rashel i el Manu. A carpetes d'aprentatge (tecno) hi havia una pagina web on estavan tots el passos. En total eren 10 passos, ficare el enllaç on estan tots el passos  https://es.wikihow.com/hacer-un-molinillo-de-origami 
Els primer passos eren molt fàcils, però hi havia un pas el qual en va costar molt més era el pas 6. Perquè hi havien tantes línies que costava una mica enterar-se. Al final si que em va sortir el molinet d'origami, bueno en part es gracies a la Rashel que em va ajudar una mica. Jo ja en tenia el molinet, el Cesc ens va deixar els mòvils per fer fotos o videos; jo vaig fer uns quants videos i els vaig juntar tot en un sol video. El que passa es que quant estava bufant el molinet no girava, si el feia amb el dit si. Així que li vaig demanar ajuda al  Cesc. Ell el que va fer va ser que va bufar des de la part de adalt del molinet, fent que l'aire entri per una (aspa) i que això permeti que giri. 

Fer aquest molinet em va agradar molt perquè sobretot a mi m'encanta fer manualitats i fer això es considera fer una manualitat.  


VIDEO:



2- FER QUE CAIGUI ON VULGUIS?

 Material 

full de paper, tisores, goma d'enganxar 

Procediment y

A. Fes una marca amb guix al terra. Retalla un quadrat de paper i deixa'l caure sobre la marca vàries vegades. 

B. Doblega el paper tal i com s'indica a la imatge 1. 

C. Enganxa amb cola el triangle format i retalla el paper sobrant. El resultat ha de ser com el que es mostra a la imatge 2. 

D. Deixa caure la piràmide sobre la marca del terra diverses vegades 

E. Ara, inclina la piràmide abans de deixar-la anar i observa el que passa. 

Qüestions 

1. Es pot controlar la caiguda del paper a l'etapa A? 

No, perquè el paper encara que tu intentis fer que caigui recte, sempre termina desviant-se i la caiguda no es pot controlar.  

 2. Ho pots fer a la D? 

Si, nosaltres quan vam llançar la piramide aquella vam aconseguir que baixi recte, jo crec que això passa perquè la piramide té interior o sigui no es com el paper que sol es una capa; la piramide en canvi te forma y per el seu interior crec que passa el aire y permeteix que baixi recte.

3. A què creus que és deguda la diferència? 

A que els dos paper tenen formes molt diferents, com ja ho vaig dir el paper no te com una forma 3D encanvi la piramide si. I jo crec que per la seva forma tenen diferents maneres de caure ja que reben l'aire de diferent manera. 

 4. Què passa en inclinar la piràmide?

Que encara que estigui inclinat la piramide agafa la "força" al moment de caure i fa un petit moviment el qual abans que caigui cap al terra canvia la seva direcció i aterriza de manera recte, bueno a nosaltres no ens sortia recte recte però era perquè ens moviem o alguna cosa passava. 







2.2 RECLICLEM UNA AMPOLLA

Materials:
-ampolla petita
-tisores
-dos taps del mateix tamany
-un pal petit de fusta

En aquest treball ens va tocr fer un altre tipus de molinet, el primer que vam fer va ser ficarnos en grups; jo vaig anar amv el Juan Pablo, Manu i Sara B. M'en recordo que el Cesc va dir que teniem que emportar una ampolla petita per fer aquest treball, però a mi i a tots se'ns va oblidar. Per sort el JP en tenia una ampolla més gran a la seva motxilla i vam fer el treball amb aquella ampolla. Quan vam entrar al lloc on hi estaven els videos la Sara li va donar a un video que no era el que teniem que fer. Nosaltres seguiem fent el treball pensat que tot anava be mentres tant el Manu i el JP anaven fent els forats als taps de l'ampolla; fins que ens vam donar compte que ho estaven fent malament ja que aquell no era el video que teniem que veure per seguir els passos. Ens vam quedar amb una cara de ara que fem, però com no hi havia tant de diferència del video correte al video que no era, ho vam poder solucionar. Desprès ens va sortir un altre problema necessitàvem dos taps del mateix tamany  i no en tenien, pero la sara va dir de ficar-li silicona al tap més petit per els costats així quedava més a la mida que necessitàvem.
Al final ja en teniem tot ben fet i col·locat, era moment de probar-ho, com feia tant de vent vam pujar al terrat i al principi semblava que no aniria però desprès va vindre el Cesc ens va ajudar una mica i va terminat funcionat. La veritat no m'ho esparava ja que ens va passar moltes coses malas però al final si que va funcionar i ens vam ficar feliços. 





3- CAIGUDA SOTA CONTROL

 Material 

full de paper, tisores, regle i clip 

Procediment 

1. Talla el paper tal i com s'indica a la imatge 3, i doblega per la línia de punts. 

2. Reprodueix l'objecte de la imatge 4, i posa un clip a la part de baix. 

3. Deixa caure l'helicòpter. Ajusta les “ales” perquè inverteixi el sentit de gir. 

4. Fes proves modificant el nombre de clips i canviant la llargada de les ales. 

Qüestions 

1. Com has aconseguit invertir el sentit de gir? 

He aconseguit que cambie de direcció, cambiant  les posicions de les ales, depenent o estigui cada ala es cap a on girara l'helicòpter.  












2. Què passa quan canvies el nombre de clips? 

Quan hi ha més clips al baixar va més ràpid, crec que potser es per la massa del clip, ja que el Cesc diu que per el pes no cambia la velovitat. 

3. Què passa quan escurces les ales?

Que baixa més ràpid i en la direcció en la que estigui les ales posades. 


4. TOT CAU IGUAL DE RÀPID?

 Material 

tisores, compàs, cartolina (30x30 cm), film transparent, cinta autoadhesiva, fil de cotó, clips, cronòmetre, regle 

Procediment 

1. Dibuixa sobre la cartolina un cercle de 30 cm de diàmetre i retalla'l. 

2. Amb l'ajuda de la peça anterior, retalla un cercle de film de la mateixa mida. 

3. Enganxa al film mitjançant la cinta autoadhesiva 8 tires de fil de cotó de 35 cm de llarg, tal i com es mostra a la imatge 5. 

4. Lliga els extrems lliures dels fils i posa-hi 3 clips (imatge 6). 

5. Deixa caure el paracaigudes i mesura el temps de caiguda. Repeteix el procés 3 vegades i calcula el valor mig. 

6. Afegeix tres clips més i repeteix el pas anterior. 

7. Afegeix uns altres tres clips, i torna a repetir la sèrie de llançaments. 

8. Deixa només 3 clips a l'extrem dels fils, i retalla un forat de 2 cm de diàmetre al centre del disc de plàstic. Mesura tres vegades el temps de caiguda. 

9. Treballa ara amb un disc de 15 cm de diàmetre, i refés les etapes 1 – 5. 

Qüestions 

1. Elabora una taula amb les següents columnes, amb el resum dels resultats dels llançaments: Nº de clips | Diàmetre del plàstic | Amb forat o sense | Temps de caiguda 



2. Per què creus que un cos lligat a un paracaigudes cau més lentament que si no ho està? 
 Perquè fa que el paracaigudes agafi més pes i que s'hi pugui amliar molt més millor, per això al moment de caure, baixa més lentament. 

3. Quin dels dos paracaigudes cau més lentament, el de 15 o el de 30 cm? 

La veritat quan els vaig llançar casi sempre el que caia més lentament era el de 30, jo crec que es perquè el cercle per el que està format es més gran i al moment de caura cau amb més amplitud. 

4. Influeix el pes en el temps de caiguda? De quina manera? 

Si, perquè l principi en el cercle gran quan més pes tingues més tardaba en baixar i amb el cercle de 15cm pasava el contrari, quan més pes tingues més ràpid baixaba.

5. Quin és l'efecte de fer-li un forat al paracaigudes?

Al menys a mi me ha passat que els dos paracaigudes caien  la mat4ixa velocitat i bastant ràpid.
































Comentarios

  1. Estàs segura que quan dobleguem canvia el pes de l'objecte???

    ResponderEliminar
  2. ets la primera que edita un video i això té premi, però el proper millor eh?

    ResponderEliminar
  3. bé pel vídeo, bé per les respostes, malgrat quan dius que passa aire per dins.....

    ResponderEliminar
  4. No creus que el forat deixarà escapar l'aire que el plàstic reté?

    ResponderEliminar

Publicar un comentario